ДОСЛІДЖЕННЯ ВПЛИВУ ЯКОСТІ НА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ ПРОДУКЦІЇ ІЗ СУРІМІ ІМІТОВАНОЇ
DOI: http://doi.org/10.37734/2518-7171-2019-1-12

Н. О. ОФІЛЕНКО / N. Ofilenko, В. О. НАЗАРЕНКО / V. Nazarenko

Анотація


Мета статті полягає в розробці нової методики оцінювання конкурентоспроможності товарів на основі їх якісних характеристик і споживної вартості та визначенні за нею конкурентоспроможності крабових паличок вітчизняного й закордонного виробництва. Для дослідження якісних характеристик використано загальноприйняті методики, передбачені державними стандартами. Розроблена методика визначення конкурентоспроможності дає можливість використовувати її у формуванні асортименту продукції в роздрібній торгівлі. Визначення конкурентоспроможності базувалось на порівнянні параметрів досліджуваного товару з параметрами товару, який найбільш повно відображає переваги споживачів за новою методикою. Установлено вплив якісних характеристик на конкурентоспроможність продукції із сурімі імітованої. Показано, що найкращою за дегустаційними показниками якості, а також за конкурентоспроможністю виявилась продукція із сурімі імітована, охолоджена, ТМ «VICI» виробництва «Плунгес кооператіне прякіба», ТОВ (Литва).

Ключові слова: продукція із сурімі, оцінка якості, конкурентоспроможність, індекс якості, відносний індекс вартості, дослідний зразок, продукт, що конкурує.

ПОСИЛАННЯ

1. Блонська В. І. Порівняльна характеристика методів оцінки конкурентоспроможності продукції / В. І. Блонська, Н. Т. Депа // Науковий вісник НЛТУ України. – 2010. − Вип. 20.15. – С. 115–120.

2. Юдін М. Порівняльна характеристика методів оцінки конкурентоспроможності продукції / М. Юдін // Економіст. – 2010. – № 6. – С. 40–42.

3. Клименко С. М. Управління конкурентоспроможністю підприємства / С. М. Клименко, О. С. Дуброва, Д. О. Барабась. – Київ : КНЕУ, 2006. – 527 с.

4. Трещов М. М. Методи оцінювання конкурентоспроможності продукції / М. М. Трещов // Економічний простір. – 2009. – № 23/1. – С. 118–126.

5. Памбук С. А. Проблеми якості заморожених морепродуктів, що представлені на сучасному ринку України / С. А. Памбук // Наукові праці ОНАХТ. – 2015. – № 6. – С. 60–63.

6. Устенко І. А. Маркетингові дослідження ринку продукції із сурімі / І. А. Устенко, М. Р. Мардар, С. А. Памбук // Агросвіт. – 2015. – Вересень (№ 9). – С. 37–43.

7. Продукція із сурмі імітована. Технічні умови. : ДСТУ 5097:2008. – [Чинний від 01.07.2009]. – Київ : Держспоживстандарт України, 2008. – 18 с. – (Національний стандарт України).

8. Дослідження сенсорне. Настанови щодо застосування шкал кількісних реакцій. : ДСТУ ISO 4121 : 2010 (ISO 4121:2003, IDT). – [Чинний від 01.01.12]. – Київ : Держспоживстандарт, 2013. – 12 с. – (Національний стандарт України).

Опубліковано: 2020-05-12


Повний текст:

PDF

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.