ПРОБЛЕМИ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ У НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ УКРАЇНИ
DOI: http://doi.org/10.37734/2409-6873-2019-4-15

В. М. ГАВВА / V. Gavva, М. А. ГОЛОВАНОВА / M. Golovanova

Анотація


Мета статті полягає в зазначенні проблем підготовки фахівців у закладах вищої освіти України та розробленні напрямів їх вирішення. Статтю присвячено дослідженню проблем, які виникли в Україні під час підготовки здобувачів вищої освіти, та виявленню факторів, які впливають на освітній простір. Розглянуто учасників і процеси вищої освіти, їх взаємодію та вплив на розвиток суспільства загалом, запропоновано окремі шляхи та інструменти щодо забезпечення і підвищення якості вищої освіти. Методика дослідження. Вирішення поставлених у статті завдань здійснено за допомогою таких загальнонаукових і спеціальних методів дослідження: аналізу та синтезу, спостереження, систематизації та узагальнення, діалектичного та дидактичного підходів. Результати. Проаналізовано та зазначено напрями підвищення якості підготовки фахівців у закладах вищої освіти України. Практична значущість результатів дослідження. У статті обґрунтовано, що впровадження запропонованих заходів сприятиме покращенню освітнього простору, інтеграції в європейський освітній простір. Основні наукові положення статті можна використовувати у практиці розбудови освітньої діяльності.

Ключові слова: вища освіта, заклад вищої освіти, компетентності, освітня діяльність, дисципліна, викладач, здобувач вищої освіти, фахівець.

ПОСИЛАННЯ

1. Голованова М. А. Удосконалення роботи університетів через самооцінювання на основі принципів CAF / М. А. Голованова // Тези доповіді Першої Міжнар. наук.-практ. конф. «Модернізація вищої освіти та забезпечення якості освітньої діяльності» (м. Харків, 31 травня 2019 р.). – Харків : ХДУХТ, 2019. – С. 52–54.

2. Гавва В. М. Підготовка фахівців в світі інноваційного шляху розвитку економіки України / В. М. Гавва // Збірник наукових праць «Вісник національного технічного ун-ту «ХПІ»: Технічний прогрес і ефективність виробництва. – 2003. – Вип. 20. – Том. 1. – С. 214–216.

3. Онищенко О. Лилия Гриневич: «От школы, где накачивают знаниями, мы переходим к школе компетентностей» / О. Онищенко // Зеркало недели. – 2017. – № 32 (328). – С. 11.

4. ТОП-200 шкіл України за результатами ЗНО 2019 року // Освіта.ua [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ru.osvita.ua/school/ rating/65353/ (дата звернення: 8.10.19). – Назва з екрана.

5. QS World University Rankings [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.topuniversities.com/university-rankings/world-university-rankings/2020 (дата звер- нення: 01.11.19). – Назва з екрана.

6. Раевнева Е. В. Прогнозирование количества абитуриентов ВУЗов в зависимости от демографических изменений и привлекательности высшего образования / Е. В. Раевнева, И. В. Аксенова // Проблемы экономики. – 2015. – № 3. – С. 322–335.

7. Гавва В. Н. Экономические аспекты системы подготовки кадров в Украине XXI века / В. Н. Гавва // Тези доповіді Міжнародної НТК «Інтегровані комп’ютерні технології в машинобудуванні ІКТМ–2017». – Харків : Нац. аерокосм. ун-т ім. М. Є. Жуковського «Харк. авіац. ін-т», 2017. – Том. 3. – С. 206–208.

Опубліковано: 2020-03-28


Повний текст:

PDF

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.