ТЕХНОЛОГІЯ ОБҐРУНТУВАННЯ СТРАТЕГІЇ АДАПТАЦІЇ ПІДПРИЄМСТВ ТОРГІВЛІ

В. А. ГРОСУЛ, О. М. ФИЛИПЕНКО, О. Д. РАЧКОВАН

Анотація


Мета статті полягає в обґрунтуванні основних положень інтегрованого підходу до формування стратегії адаптації підприємств торгівлі та розробці науково-методичного підходу до вибору стратегічної позиції підприємства роздрібної торгівлі з урахуванням впливу зовнішнього середовища й адаптаційних можливостей підприємства. Методика дослідження. Вирішення поставлених у статті завдань здійснено за допомогою таких загальнонаукових і спеціальних методів дослідження: аналізу та синтезу, систематизації та узагальнення, матричного підходу. Результати. Обґрунтовано інтегрований підхід до формування адаптаційної стратегії підприємств роздрібної торгівлі, що поєднує в єдиний циклічний процес послідовність дій із розробки стратегії та дозволяє сформувати систему адаптаційних цілей і засобів, які відповідають вимогам ефективності. Запропоновано науково-методичний підхід до вибору стратегічної позиції підприємств торгівлі, що передбачає використання методів комплексної оцінки та, на відміну від існуючих розробок, дозволяє на основі порівняння рівня його адаптаційного потенціалу й рівня сприятливості зовнішнього середовища для функціонування і розвитку підприємства визначити пріоритетний вектор розвитку підприємства. Практична значущість результатів дослідження. Запропонований методичний інструментарій формування стратегії адаптації та вибору стратегічної позиції підприємства торгівлі дозволяє підприємствам утримуватися на шляху стійкого розвитку, адекватно та швидко реагуючи на стан і зміни зовнішнього середовища, забезпечуючи оперативну перебудову діяльності підприємства. Основні наукові положення статті можна використовувати у практиці підприємств торгівлі.
Ключові слова: стратегія адаптації, стратегічне управління, процес, підприємства торгівлі.


Повний текст:

PDF

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.