МЕТОДИ ОЦІНКИ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
DOI: http://doi.org/10.37734/2409-6873-2019-4-2
Анотація
Мета статті полягає в аналізі існуючих методів оцінки конкурентоспроможності підприємства та визначенні показників, дотримання яких сприятиме якісному проведенню такої оцінки й отриманню достовірних показників. Методика дослідження. У дослідженні проаналізовано методи, які найчастіше застосовуються для визначення конкурентоспроможності, зокрема метод аналізу ієрархій, який характеризується систематизованою процедурою подання деталей, що розкривають значення проблеми. Результати. За результатами дослідження розроблено рекомендації до оптимальної системи оцінювання конкурентоспроможності підприємства. Практична значущість результатів дослідження. У статті обґрунтовано умови до оптимальної системи оцінки конкурентоспроможності, дотримання яких зведе до мінімуму всі недоліки попередніх методик оцінювання конкурентоспроможності підприємства.
Ключові слова: конкурентоспроможність підприємства, оцінка конкурентоспроможності, методи оцінки конкурентоспроможності, показники конкурентоспроможності, продукція.
ПОСИЛАННЯ
1. Войчак А. В. Конкурентні переваги підприємства: сутність і класифікація / А. В. Войчак, Р. В. Камишніков // Маркетинг в Україні. – 2005. – № 2. – С. 50–53.
2. Левицька А. О. Методи оцінки конкурентоспроможності підприємства: вітчизняні та закордонні підходи до класифікації / А. О. Левицька // Механізм регулювання економіки. – 2013. – № 4. – С. 155–163.
3. Тарнавська Н. П. Управління конкурентоспроможністю підприємств : теорія, методологія, практика : монографія / Н. П. Тарнавська. – Тернопіль : Економічна думка, 2008. – 570 с.
4. Драган О. І. Управління конкурентоспроможністю підприємства: теоретичні аспекти : монографія / О. І. Драган. – Київ : ДАКККіМ, 2006. – 155 c.
5. Саєнко М. Г. Стратегія підприємства : підручник / М. Г. Саєнко. – Тернопіль : Економічна думка, – 2006. – 390 с.
6. Самуляк В. Ю. Оцінювання рівня розвитку підприємств / В. Ю. Самуляк, Р. В. Фещур // Логістика: Вісник НУ «Львівська політехніка». – 2008. – № 633. – С. 627–636.
7. Самуляк В. Ю. Методи оцінювання конкурентоспроможності підприємств / В. Ю. Самуляк Р. В. Фещур, Т. В. Лебідь, // Вісник Волинського національного університету ім. Л. Українки. Сер. : Економічні науки. – 2010. – № 4. – С. 27–32.
8. Котлер Ф. Маркетинг. Менеджмент / Ф. Котлер. – Санкт-Петербург : Питер, 2012. – 752 с.
9. Кирчата І. М. Оцінка конкурентного потенціалу в системі управління конкурентоспроможністю підприємства : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук : спец. 08.00.04 «Економіка та управління підприємствами» / І. М. Кирчата. – Маріуполь : ПрДТУ. – 2007. – 28 с.
10. Печенкин А. Об оценке конкурентоспособности товаров и производителей / А. Печенкин, В. Фомин // Маркетинг. – 2000. – № 2. – С. 34–38.
Опубліковано: 2020-03-28
Повний текст:
PDFПосилання
- Поки немає зовнішніх посилань.