НАУКОВО-ОСВІТНІ ТА НАУКОВО-ДОСЛІДНІ ЦЕНТРИ ЯК ВАЖЛИВІ ЕЛЕМЕНТИ ІННОВАЦІЙНИХ КЛАСТЕРІВ
DOI: http://doi.org/10.37734/2409-6873-2019-3-15

Т. В. ОНІПКО / T. Onipko, Т. А. ОНІПКО / T. Onipko

Анотація


Мета статті полягає в теоретичному обґрунтуванні ролі науково-освітніх і науково-дослідних центрів у створенні та функціонуванні інноваційних кластерів. Методика дослідження. Досягнення мети здійснено за допомогою методів аналізу та синтезу, систематизації, теоретичного узагальнення, індукції та дедукції, порівняльного аналізу. Результати. Обґрунтовано необхідність залучення науково-освітніх і науково-дослідних центрів до створення та діяльності інноваційних кластерів із метою забезпечення тісної співпраці науки й бізнесу. На прикладі низки країн світу, зокрема Японії, США, Канади, Норвегії, Франції, Естонії, Казахстану, Білорусі, доведено, що науково-освітні та науководослідні центри є не лише важливими елементами інноваційних кластерів, але й ініціаторами їх створення. Практична значущість результатів дослідження. Основні наукові результати статті можуть бути використані під час формування та функціонування інноваційних кластерів у вітчизняній економіці. Перспектива подальших досліджень полягає в з’ясуванні ролі регіональних і місцевих органів влади у процесі формування й розвитку інноваційних кластерів.

Ключові слова:

інновації, інноваційний кластер, науково-освітній центр, науково-дослідний центр, наука, освіта, знання, конкурентоспроможність.

ПОСИЛАННЯ

1. Ицковиц Г. Модель тройной спирали [Електронний ресурс] / Г. Ицковиц // Инновации. – 2011. – № 4 (150). – С. 5–10. – Режим доступу: https://cyberleninka.ru/article/v/model-troynoy-spirali (дата звернення: 10.08.2019). – Назва з екрана.

2. Most Innovative Schools. National Universities [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.usnews.com/best-colleges/rankings/national-universities/innovative (дата звернення: 12.08.2019). – Назва з екрана.

3. What is the Knowledge Cluster? MEXT [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.mext.go.jp/component/a_menu/science/micro_detail/__icsFiles/afieldfile/2010/02/01/1288448_1.pdf (дата звернення: 18.08.2019). – Назва з екрана.

4. National Research Council of Canada. Clusters [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.nrc-cnrc.gc.ca/eng/dimensions/ issue1/clusteroverview.html (дата звернення: 16.08.2019). – Назва з екрана.

5. NCE clusters [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.nceclusters.no/about-nce/nce-klyngene/ (дата звернення: 04.08.2019). – Назва з екрана.

6. Pôle de compétitivité Minalogic [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.minalogic.com/ (дата звернення: 24.07.2019). – Назва з екрана.

7. Chiffres clés de la Cosmetic Valley [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.cosmetic-valley.com/page/presentation/chiffres-cles/ (дата звернення: 18.07.2019). – Назва з екрана.

8. Estonian ICT cluster [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https: //e-estonia. com/meet-the-industry/ict-cluster/ (дата звернення: 26.07.2019). – Назва з екрана.

9. Tartu Biotechnology Cluster [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://biopark.ee/tartu-biotechnology-cluster?lang=en (дата звернення: 01.08.2019). – Назва з екрана.

10. Концепция формирования перспективных национальных кластеров Республики Казахстан до 2020 года [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://tengrinews.kz/zakon/pravitelstvo_respubliki_kazahstan_premer_ministr_rk/ hozyaystvennaya_deyatelnost/id-P1300001092/ (дата звернення: 27.07.2019). – Назва з екрана.

11. Минэкономики подготовило карту кластеров Беларуси [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://primepress.by/news/ekonomika/minekonomiki_podgotovilo_kartu_klasterov_belarusi-11310/ (дата звернення: 30.07.2019). – Назва з екрана.

12. The Global innovation index 2018. Energizing the World with Innovation. 11th edition [Електронний ресурс] / Cornell University, INSEAD, WIPO. – Switzerland, Geneva: WIPO, 2018. – 385 p. – Режим доступу: http://www.wipo.int/edocs/pubdocs/en/wipo_pub_gii_2018.pdf (дата звернення: 29.07.2019). – Назва з екрана.

Опубліковано: 2020-03-26


Повний текст:

PDF

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.