МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ПЛАНУВАННЯ МІЖНАРОДНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ
DOI: http://doi.org/10.37734/2409-6873-2019-3-5

К. О. КОПІШИНСЬКА / K. Kopishynska

Анотація


Метою статті є дослідження й узагальнення теоретичних та розроблення методичних засад планування міжнародної діяльності підприємств. Методика дослідження. Під час проведення дослідження було використано методи наукового пізнання: теоретичного та логічного узагальнення, систематизації, аналізу та синтезу. Результати. Міжнародна діяльність підприємств відрізняється більш високим рівнем інтернаціоналізації. Ураховуючи сучасні тенденції розвитку світової економіки, науки та техніки, планування міжнародної діяльності повинно обов’язково бути зорієнтоване на технологічний прогрес і розвиток, а прогнозування здійснюватися з урахуванням впливу зовнішніх факторів у майбутньому. Процес планування міжнародної діяльності підприємства здійснюється поетапно та з урахуванням загальної концепції розвитку підприємства. На кожному рівні планування (стратегічному, тактичному та оперативному) визначаються ключові дії щодо організації та розвитку міжнародної діяльності за кожним окремим змістовним напрямом (маркетинговим, організаційним, операційним, кадровим та фінансовим). Методичні засади планування міжнародної діяльності підприємств базуються на специфічних принципах, методах, рівнях і напрямах планування, а також передбачають визначення показників результативності міжнародної діяльності. Практична значущість результатів дослідження. Урахування визначених особливостей планування міжнародної діяльності підприємств у сучасних умовах та використання запропонованих методичних засад сприятиме підвищенню ефективності реалізації й розвитку міжнародної діяльності підприємства, а також економії часу керівників на процес розроблення відповідних планів.

Ключові слова:

планування, прогнозування, етапи процесу планування, інтернаціоналізація, міжнародна діяльність, вихід на зовнішні ринки.

ПОСИЛАННЯ

1. Зовнішня торгівля України [Електронний ресурс] / Статистичний збірник. 2019. – 172 с. – Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua/druk/publicat/ kat_u/2019/zb/06/zb_ztu_2018.pdf (дата звернення: 27.11.2019). – Назва з екрана.

2. Господарський кодекс України [Електронний ресурс] / Відомості Верховної Ради України від 16 січня 2003 р. № 436-IV. – Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/436-15 (дата звернення: 27.11.2019). – Назва з екрана.

3. Ciutiene R. and Meiliene E. Main Factors Influencing Efficient Planning Of International Projects: Sample Of High Schools International Projects. Procedia Social and Behavioral Sciences. – 191 (2015). 1506 1516. Retrieved from https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815028566 (accessed 27 November 2019)

4. Акофф Р. Планирование будущего корпорации : пер. с англ. [Електронний ресурс] / Р. Акофф. – Режим доступу: https://gtmarket.ru/library/basis/7085 (дата звернення: 27.07.2019). – Назва з екрана.

5. Пшик-Ковальська О. О. Процес планування зовнішньоекономічної діяльності підприємства [Електронний ресурс] / О. О. ПшикКовальська. – Режим доступу: http://ena.lp.edu.ua:8080/bitstream/ntb/13913/1/68_468-472_Vis_727_Menegment.pdf (дата звернення: 27.07.2019). – Назва з екрана.

6. Дроздова Г. М. Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності підприємства : навч. посіб. / Г. М. Дроздова. – Київ : ЦНЛ, – 2004. – 172 с.

7. Ліпич Л. Г. Стратегії виходу підприємств на зовнішні ринки [Електронний ресурс] / Л. Г. Ліпич, А. О. Фатенок-Ткачук. – Режим доступу: http://dspace.nbuv.gov.ua/bitstream/handle/123456789/77994/44-Lipych.pdf?sequence=1 (дата звернення: 27.07.2019). – Назва з екрана.

8. Турчак В. В. Формування стратегії міжнародної діяльності підприємства / В. В. Турчак // Молодий вчений. – 2017. – № 3 (43). – С. 863–866.

Опубліковано: 2020-03-26


Повний текст:

PDF

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.