РОЗВИТОК МЕТОДІВ МАРКЕТИНГОВОГО ЦІНОУТВОРЕННЯ НА ІННОВАЦІЙНІ ПРОДУКТИ

О. В. ЖЕГУС / O. Zhehus

Анотація


Активізація інноваційних процесів на підприємствах визначає актуальність розробки методів ціноутворення на інноваційну продукцію та визначення стратегії ціноутворення для їх запуску на ринок. Ціна – один із факторів, що впливає на вибір споживачів, характеризує особливості сприйняття товару. Метою статті є обґрунтування науково-практичного підходу до визначення ціни на інноваційні продукти. Методика дослідження. Для досягнення поставленої мети в роботі використано загальнонаукові методи: контент-аналізу, систематизації, проектування, морфологічного аналізу. Результати. У статті розкрито роль ціноутворення у складі комплексу маркетингу інновацій; систематизовано та охарактеризовано сучасні методи ціноутворення. Обгрунтовано необхідність інтегрального підходу до ціноутворення на інноваційні продукти, який передбачає розрахунок ціни з урахуванням витрат, конкурентної ситуації на ринку, відмінності інноваційного продукту від аналогів та його споживчої цінності, готовності споживачів до купівлі. Запропоновано процес ціннісно-конкурентного ціноутворення на інноваційний продукт, який передбачає виконання послідовних етапів розрахунку ціни та її ринкового тестування. Практична значущість результатів дослідження. Використання запропонованого науково-практичного підходу до визначення ціни на інноваційний продукт, заснованого на інтеграції методів витратного, ціннісного та конкурентного ціноутворення, дозволить визначити обґрунтовану ціну та обрати відповідну стратегію виведення його на ринок.

Ключові слова:

інноваційний продукт, маркетинг інновацій, маркетингове ціноутворення, методи ціноутворення, ціннісно-конкурентний метод ціноутворення.

ПОСИЛАННЯ

1. Гришко В. А. Моделювання процесу формування цін на інноваційну продукцію машинобудівних підприємств / В. А. Гришко, О. Ю. Ємельянов, І. З. Крет // Логістика. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». – 2008. – № 633. – С. 153–157.

2. Гудзь О. Є. Маркетингові аспекти стратегічного управління інноваційним розвитком підприємства / О. Є. Гудзь // Економіка. Менеджмент. Бізнес. – 2017. – № 4. – С. 5–11.

3. Жегус О. В. Теорія та практика ціноутворення у системі маркетингу : монографія / О. В. Жегус, Л. О. Попова, Т. М. Парцирна. – Харків : ХДУХТ, 2013. – 250 с.

4. Ілляшенко Н. С. Організаційно-економічні засади інноваційного маркетингу промислових підприємств : монографія / Н. С. Ілляшенко. – Суми : Вид-во СумДУ, 2011. – 192 c.

5. Інновації у маркетингу і менеджменті : монографія / за заг. ред. д. е. н., професора С. М. Ілляшенка. – Суми : ТОВ «Друкарський дім «Папірус», 2013. – 616 с.

6. Інноваційний маркетинг підприємств : монографія / М. Я. Матвіїв, І. М. Білецька, Ю. П. Гуменюк, С. В. Даниленко ; за наук. ред. М. Я. Матвіїва. – Тернопіль : ТНЕУ, 2014. – С. 71–85.

7. Ковальчук С. В. Концептуалізація маркетингової стратегії інноваційного розвитку промислових підприємств // Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Логістика. – 2014. – № 811. – С. 162–167.

8. Набок І. І. Ціноутворення на інноваційний продукт машинобудівного підприємства: автореф. дис. к. е. н. : 08.00.04/ Інна Іванівна Набок ; Класичний приватний університет. – Запоріжжя, 2008. – 22 с.

9. Нянько В. М. Особливості розвитку інноваційного маркетингу на підприємстві / В. М. Нянько, В. А. Паляниця // Інноваційна економіка. – 2013. – № 6. – С. 212–217.

10. Орлов О. О. Визначення ціни на інноваційну продукцію при розробці інноваційних проектів / О. О. Орлов, О. М. Помірча // Регіональна бізнес-економіка та управління. – 2013. – № 2. – С. 62–66.

11. Савченко О. В. Формування цін на нову продукцію виробничо-технічного призначення (на прикладі підприємств машинобудування): автореф. дис. к. е. н. : 08.00.04/ Олена Валентинівна Савченко ; Хмельницький національний університет. – Хмельницький, 2009. – 23 с.

12. Шматько Н. М. Розвиток інноваційної політики України з використанням маркетингу інновацій / Н. М. Шматько, М. С. Пантелєєв // Вісник НТУ «ХПІ». – 2018. – № 37 (1313). – С. 50–56.

Опубліковано: 2019-12-13


Повний текст:

PDF

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.