НАПРЯМИ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ФУНКЦІОНУВАННЯ ТОРГОВЕЛЬНОГО ЦЕНТРУ НА ОСНОВІ МАКСИМІЗАЦІЇ СПОЖИВЧОГО ДОСВІДУ
Анотація
Мета статті полягає в аналізі сучасного середовища функціонування торговельних центрів (далі – ТЦ) та визначенні напрямів підвищення ефективності їх діяльності на основі максимізації споживчого досвіду. Статтю присвячено дослідженню ефективності функціонування торговельного центру на основі пропозиції споживачам унікальної ціннісної пропозиції. Методика дослідження. Вирішення поставлених у статті завдань здійснено за допомогою таких загальнонаукових і спеціальних методів дослідження: аналізу та синтезу, систематизації та узагальнення, діалектичного підходу. Результати. Визначено напрями підвищення ефективності діяльності вітчизняних ТЦ за умов розвитку омніканальної торгівлі та змін у поведінці споживачів. Концепція ТЦ, посилення позиціонування, регулярне поліпшення tenant-mix, сервісні інновації, маркетингові програми, включення клієнтів у створення позитивного образу ТЦ є основою формування лояльності відвідувачів і конкурентних переваг. Практична значущість результатів дослідження. У статті обґрунтовано, що впровадження запропонованих заходів сприятиме підвищенню ефективності діяльності ТЦ, підвищенню рівня задоволення потреб споживачів на основі максимізації їх споживчого досвіду. Основні наукові положення статті можна використовувати у практиці підприємств роздрібної торгівлі.
Ключові слова: торговельний центр, концепція торговельного центру, споживчий досвід, ритейл, омніканальна торгівля.
ПОСИЛАННЯ
1. Rodriguez M. Towards Future Customer Experience: Trends and Innovation in Retail / M. F. Rodriguez, Yi. G. Paredes // Foresight and STI Governance. – 2016. – Vol. 10. – No 3. – P. 18–28.
2. Андерхилл П. Место действия – торговый центр: явные и скрытые приемы привлечения покупателей. / П. Андерхилл. – Москва : Альпина Паблишерз, 2011. – 218 с.
3. Broto C. Shopping Malls / C. Broto. – Barselona : Links International, 2005. – 118 p.
4. Вихор Л. В. Питання просторової організації багатофункціональних розважальних комплексів / Л. В. Вихор // Вісник ХДАДМ. – 2009. – № 1. – С. 16–19.
5. Канаян К. Проектирование магазинов и торговых центров / К. Канаян, Р. Канаян, А. Канаян. – Москва : Юнион-Стандарт Консалтинг, 2008. – 424 с.
6. Капп П. В. Современные тенденции и переосмысление функциональной роли торговых моллов / П. В. Капп // Градостроительство и архитектура. –2016. – № 3. – С. 103–108.
7. Котляров И. Д. Торговые центры как сетевые структуры / И. Д. Котляров // Многоуровневое общественное воспроизводство: вопросы теории и практики. –2014. – № 7. – С. 114–121.
8. Токмачёва О. С. Торговые центры: подходы к определению сущности и классификации с учетом российской специфики [Електронний ресурс] / О. С. Токмачёва. – Режим доступу: https://cyberleninka.ru/article/n/torgovyetsentrypodhody-k-opredeleniyu-suschnosti-iklassifikatsiis-uchetom-rossiyskoy-spetsifiki.pdf (дата звернення: 18.07.2018). – Назва з екрана.
9. ICSC: исследование рынка торговой недвижимости Украины [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://commercialproperty. ua/cp-articles/icsc-issledovanie-rynka-torgovoynedvizhimosti-ukrainy/ (дата звернення: 18.07.2018). – Назва з екрана.
10. Спецпроект: аналіз торгівельної нерухомості в регіонах України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://rau.ua/uk/novyni/spetsproekt-analiz/2/ (дата звернення: 18.07.2018). – Назва з екрана.
11. Данилов А. А. Услуги торговых центров: содержательный анализ / А. А. Данилов // Известия Юго-Западного государственного университета. – 2017. – № 4. С. 129–140.
12. Пилипенко Е. В. Феномен торговых центров как отражение особенностей экономики знаний / Е. В. Пилипенко, Е. В. Габрук // Вестник Челябинского государственного университета. – 2009. – № 3 (141). – Экономика. – Вып. 19. – С. 19–23.
13. Ménard C. The Economics of Hybrid Organizations / C. Ménard // Journal of Institutional and Theoretical Economics. – 2004. – T. 160. – P. 345–376.
14. Дайджест новин ARRICANO № 9 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://arricano.com/storage/upload/files/ Arricano_digest_11(ukr).pdf (дата звернення: 18.07.2018). – Назва з екрана.
15. European Shopping Center Development Report, 2018 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: ://cwrussia.ru/documents/ 20181/64819/ European+ Shopping+C enter+Development+Report/4f296363-341f4926-928b-6464068b6e4e ( дата звернення: 18.07.2018). – Назва з екрана.
16. Нестеренко О. А. Развлекательно-сервисный компонент как релевантный инструмент маркетингового развития фешн-ритейла в торговых центрах [Електронний ресурс] / О. А. Нестеренко. – Режим доступу: http:// ecsn.ru/ files/pdf/201512/201512_74.pdf (дата звернення: 18.07.2018). – Назва з екрана.
17. Юлдашева О. У. Маркетинг покупательского опыта: исследование феномена и подход к его оценке [Електронний ресурс] / О. У. Юлдашева, О. В. Фокина. – Режим доступу: https://www.rea.ru/ru/org/cathedries/ prlogkaf/Documents/%D0%AE%D0%BB%D0%B4%D0%B0%D1%88%D0%B5%D0%B2%D0%B0%20%D0%9E.%20%D0%A3.,%20%D0%A4%D0%BE%D0%BA%D0%B8%D0%BD%D0%B0%20%D0%9E.%20%D0%92.,%20%D0%A1%D0%B5%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%BE%D0%B2%20%D0%A0.24.pdf (дата звернення: 18.07.2018). – Назва з екрана.
18. Навстречу будущему потребительскому опыту: тренды и инновации в розничной торговле [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://cyberleninka.ru/article/n/navstrechu-buduschemu-potrebitelskomuopytu-trendy-i-innovatsii-v-roznichnoytorgovle (дата звернення: 18.07.2018). – Назва з екрана.
19. Онлайн vs офлайн? Онлайн & офлайн! [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://
eba.com.ua/wp-content/uploads/2018/05/Arricano_News_Digest-13.pdf (дата звернення: 18.07.2018). – Назва з екрана.
20. Качественный tenant mix: баланс интересов арендодателя и арендатора [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://commercialproperty.ua/cp-articles/kachestvennyy-tenant-mix-balans-interesovarendodatelya-
i-arendatora (дата звернення: 18.07.2018). – Назва з екрана.
21. Тенденции развития развлечений в ТРЦ [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.playex.net/tendenzii-razvitijarazvlechenij-v-torgovyh-zentrah/499 (дата звернення: 18.07.2018). – Назва з екрана.
22. Когда арендаторов «миксуют» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.develop.com.ua/__%D0%BF%D0%BE%D0%B4%D0%B1%D0%BE%D1%80_tenant_mix_112_1_0_5215_1.html (дата звернення: 18.07.2018). – Назва з екрана.
23. Тенденции развития сектора розничной торговли в 2018 году [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://assets.kpmg.com/content/dam/kpmg/ru/pdf/ 2018/06/ruru-global-retail-trends-2018.pdf (дата звернення: 18.07.2018). – Назва з екрана.
24. Белый Е. Основные принципы создания торговых центров / Е. Белый, Е. Флоринская // SMT Developments. – 2002. – С. 34–38.
Опубліковано: 2019-11-13
Повний текст:
PDFПосилання
- Поки немає зовнішніх посилань.