ФУНКЦІЇ РОЗМОВНОЇ ФРАЗЕОЛОГІЇ І СИТУАТИВНИХ СТЕРЕОТИПІВ У МЕДІЙНОМУ ТЕКСТІ

С. П. Бибик

Анотація


статті запропоновано аналіз фразеологічних одиниць – власне образно-оцінних фразеологізмів та ситуативних стереотипів, або синтаксичних фразеологізмів, – поширених у сучасній друкованій пресі. Звернено увагу на те, що лексичні фразеологічні одиниці є засобом негативної оцінки ситуації, маркування негативного ставлення до чогось з боку мовця. Оскільки газетне повідомлення в нинішній медійній стилістиці орієнтоване на так звану документальність, «точність», то нерідко фразеологізм транслює знижений розмовний регістр, почасти – лайливість. Синтаксичні фразеологічні одиниці – це сталі структури висловлення, готові формули комунікації, притаманні усній побутовій культурі повсякдення.

Ключові слова: фразеологізм, ситуативний стереотип, експресія, ситуативний вислів, повсякденно-побутова культура, мова газети, медійний текст.


Повний текст:

PDF

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.