КРАУДФАНДИНГ ЯК ІНСТРУМЕНТ ЗАЛУЧЕННЯ ГРОМАДСЬКОСТІ ДО РОЗВИТКУ МАЛОГО БІЗНЕСУ

В. Ю. СТРІЛЕЦЬ / V. Strilets

Анотація


Метою статті є дослідження можливості залучення громадськості до розвитку малого бізнесу інструментами краудфандингу. Методика дослідження. Узагальнення науко- вих напрацювань дозволило визначити основні характеристики, типологію, переваги та недо- ліки застосування краудфандингу. Проведено статистичне дослідження фінансування проектів бізнесу країн ЄС у розрізі країн та видів краудфандингу. Здійснено структурний аналіз світових тенденцій використання моделей краудфандингу. Результати. Визначено економічну сутність поняття «краудфандинг». Досліджено світові тенденції використання моделей краудфандингу. Установлено, що в зарубіжних країнах краудфандинг використовується малим бізнесом як ін- струмент публічності, збільшуючи доступ громадськості. Наведено характеристику основних видів краудфандингу: краудфандинг винагорода, краудфандинг капітал, краудфандинг борг, кра- удфандинг благодійність; роялті краудфандинг, краудфандинг гібрид. Наведено перелік діючих в Україні краудфандингових платформ. Практична значущість результатів дослідження. На- уковою новизною є визначення сутності краудфандингу як джерела ранньої стадії венчурного фі- нансування, де велика кількість людей мобілізовані через онлайн-пожертвування, або інвестицій- ної моделі, щоб протягом заданого періоду часу зробити свій внесок (відносно невелику частину коштів) у підтримку проекту або бізнесу. Проведене дослідження дозволило виділити ключові переваги та недоліки застосування краудфандингу для розвитку малого бізнесу.

Ключові слова: краудфандинг, розвиток малого бізнесу, забезпечення розвитку малого бізнесу, мале підприємництво, світовий досвід.

ПОСИЛАННЯ

1. Абакуменко А. В. Краудфандинг як інстру- мент формування інноваційно-технологіч- них проектів / А. В. Абакуменко, Б. І. Ку- ценко // Чернігівський науковий часопис. – № 1 (7). – 2016.– С. 52–60.

2. Silver L. The role of crowdfunding in entrepreneurial ventures: an analysis of recent trends in Sweden [Електронний ресурс] / L. Silver, B. Berggren, А. Fili // Investment Management and Financial Innovations. – 2016. – № 13 (11). – Режим доступу: doi:10.21511/imfi.13(11).2016.09 (дата звернення: 20.05.2018). Назва з екрана.

3. Швець Л. М. Український краудфандинг: принципи успішної реалізації / Л. М. Швець // Вісник Харківський національний універ- ситет внутрішніх справ. – 2013. – № 4 (63). – С. 243–251.

4. Васильчук І. П. Краудфандінг як феномен постіндустріальної економіки [Електро- нний ресурс] / І. П. Васильчук // Ефек- тивна економіка. – 2013. –№ 11. – Ре- жим доступу: http://www.economy.nayka. com.ua/?op=1&z=2500 (дата звернення: 20.05.2018). – Назва з екрана.

5. Ibrahima N. The Model of Crowdfunding to Support Small and Micro Businesses in Indonesia Through a Web-based platform / N. Ibrahima // Procedia Economics and Finance. –2012. – № 4. – Р. 390–397.

6. Cordova A. The determinants of crowdfunding success: evidence from technology projects / A. Cordova, J. Dolci, G. Gianfrate // Procedia – Social and Behavioral Sciences. 2015. – № 181. – Р. 115–124.

7. Википедия – свободная энциклопедия [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ru.wikipedia.org/wiki (дата звернення: 20.05.2018). – Назва з екрана.

8. Massolution. 2015CF Crowdfunding Industry Report [Електронний ресурс]. – Режим досту- пу: http://reports.crouidsourcing.org/?route=product/ product&product_id=54 (дата звернення: 20.05.2018). – Назва з екрана.

9. Молибог М. А. Краудфандинг як іннова- ційний інструмент фінансування проектів / М. А. Молибог, Н. В. Івашова // Тези до- повідей Міжнародної науково-практичної конференції імені проф. О. Балацького «Економічні проблеми сталого розвитку: матеріали» (27 травня 2015 р.). – Суми : СумДУ, 2015. – С. 252–253.

10. Schwienbacher A. Crowdfunding of small entrepreneurial ventures / A. Schwienbacher, B. Larralde // The Oxford Handbook of Entrepreneurial Finance. Oxford : Oxford University Press, 2010. – 350 р.

11. Belleflamme P. Crowdfunding: Tapping the right crowd / P. Belleflamme, T. Lambert, A. Schwienbacher // Journal of Business Venturing. – 2014. – № 29 (5). – Р. 585–609.

12. Краудфандинг: інформація офіційного сайта Світового банку [Електронний ре- сурс]. – Режим доступу: http://blogs.worldbank. org/psd/crowdfunding/development/ recommendations/vs/reality (дата звернення: 20.05.2018). – Назва з екрана.

13. Financing SMEs and Entrepreneurs 2018: An OECD Scoreboard [Електронний ресурс]. – Ре- жим доступу: https://doi.org/10.1787/fin_sme_ ent–2018–en (дата звернення: 20.05.2018). Назва з екрана.

Опубліковано: 2019-11-13


Повний текст:

PDF

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.