ІНТЕЛЕКТУАЛЬНІ РЕСУРСИ: СУТНІСТЬ, МІСЦЕ Й РОЛЬ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ПІДПРИЄМСТВА

О. В. Лозова / O. Lozova, В. А. Шкіль / V. Shkil’

Анотація


Мета статті полягає у вирішенні проблеми термінологічної чіткості за висо-
кого рівня узагальнення поняття «інтелектуальні ресурси», а також визначенні ролі й місця
інтелектуальних ресурсів в ефективній діяльності компанії. Методика дослідження. Ви-
рішення поставлених у статті завдань здійснено за допомогою таких загальнонаукових і
спеціальних методів дослідження: діалектичного методу, аналізу та синтезу, узагальнення
та систематизації. Результати. Визначено, що інтелектуальні ресурси – сучасний інстру-
мент конкурентної боротьби між підприємствами, з метою зміцнення своїх ринкових позицій,
збільшення частки ринку та додатної вартості, заохочення споживачів та максимізації при-
бутку й, як наслідок, збільшення вартості підприємства загалом. Практична значущість
результатів дослідження. У статті обґрунтовано, що ефективне використання інтелек-
туальних ресурсів підприємства створює йому додаткові конкурентні переваги та підвищує
загальну вартість компанії. Основні наукові положення статті можна використати як у те-
оретичному, так і у практичному аспектах (на підприємствах усіх форм правління).
Ключові слова: інтелектуальні ресурси, інтелектуальний капітал, інтелектуальний по-
тенціал, людські ресурси, конкурентний портфель підприємства.


Повний текст:

PDF

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.