ДОСЛІДЖЕННЯ ПРІОРИТЕТНИХ ПОТРЕБ СПОЖИВАЧІВ ПОСЛУГ МЕТОДОМ «МОДЕЛЬ КАНО»

І. П. Чайка

Анотація


Мета статті полягає у виявленні найбільш важливих для споживачів характеристик освітніх послуг, які надаються вищими навчальними закладами. Стаття присвячена дослідженню потреб споживачів освітнього продукту з метою покращення його якості та вдосконалення пропозицій вищих навчальних закладів на ринку освітніх послуг. Методика дослідження. Вирішення поставлених у статті завдань здійснено за допомогою таких загальнонаукових і спеціальних методів дослідження: аналізу та синтезу, систематизації та узагальнення, соціологічного та статистичного аналізу, «Моделі Кано». Результати. Проведено опитування студентів щодо їх сприйняття якості послуги з надання вищої освіти, отримано типи їх емоційної реакції на окремі характеристики освітнього продукту, які в сукупності визначають якість останнього. Практична значущість результатів дослідження. У статті обґрунтовано, на вдосконалення яких саме характеристик освітнього продукту потрібно звернути увагу співробітникам вищих навчальних закладів для підвищення рівня задоволеності споживачів (студентів) шляхом удосконалення найбільш значущих для них характеристик, підвищення рівня споживчої лояльності, покращення іміджу вищих навчальних закладів. Основні наукові положення статті можна використовувати у практиці вищих навчальних закладів.
Ключові слова: освітня послуга, якість, процедури внутрішнього забезпечення якості освітніх послуг вищих навчальних закладів, метод «Модель Кано», діаграма спорідненості, культура забезпечення якості освіти.


Повний текст:

PDF

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.